Lietotas mašīnas iegāde!

Tātad, Jūs izvēlējāties iegādāties kādu lietotu automašīnu?!.

Mēģināšu īsumā pastāstīt kam būtu jāpievērš uzmanība!.
Ārēja korpusa apskate.

Funkcionālām un nenosēdinātām atsperēm jāizskatās sekojoši:
Lai stap arku un riteni brīvi līstu aptuveni 4 rokas pirksti..
(Aizmugurē var būt uz vienu pirkstu mazāk – aptuveni trīs pirkstu atstarpe)

1
Motora pārsega un spārnu starpā atstarpei visā garumā jābūt vienādai, un ne uzkrītoši lielai..

2
Atstarpei starp priekšējo buferi un spārnu nav jābūt lielai – tiem praktiski jāpieguļ vienam pie otra. Spārna salaiduma vieta ar pagrieziena rādītāju jābūt atdalītai ar gumijas starpliku. Mūsu gadījumā starp spārnu un pagrieziena rādītāju nav nekāda gumijas blīvējuma .
Zem spārniem jābūt plastmasas aizsargiem – krieviski „PODKRILJNJIKI”.

3

*Priekšējie bremžu diski
Ja tam ir uztrītas dziļas «bedrītes» tad tiem būs pastiprināta dilšana.
Tā pat pievēršam uzmanību paša diska biezumam.

4
*Aizmugures bremžu diski

5

*Atstarpe kur stiprinās motora pārsegs, spārna salaiduma vieta un durvju salaiduma vieta
Visam jābūt līdzenam un vienādam no abām pusēm.

6

Durvju blīvējumiem vajag būt blīvi piespiestiem, Augšējiem durvju salaidumiem jābūt līdzeniem.
Kā arī attālumi starp durvju salaidumā..

8

9

10

 

Tā arī apakšējie durvju salaidumi un atstarpes no sliekšņiem.

11
Aizmugures arkām un sliekšņiem jābūt līdzeniem, bez šuvēm, bez rūsas (Eiropas mašīnu slimās vietas)

12
13

14

 

Sānu airbegi bez šuvēm un skrāpējumiem..

15
Līdzenām ir jābūt arī bagāžas pārsega šuvēm.

16

17

 

Jābūt līdzenām atstarpēm bagāžnieka pārsega apakšā, salaiduma vietā ar lukturiem, un apakšējiem stiprinājumiem.

18
Vidējai statnei jābūt līdzenai – bez remonta pēdām, ar ražotāja uzlīmēm par spiedienu riepās .

19

20

 

Priekšējās durvju atveres apskate.

21

 

Apakšējā durvju atveres daļa (Visas durvju atveres rūpīgi jāizpēta, lai nebūtu nekur rūsiņas)

22
Bagāžas nodalījums. Rūpnieciskās šuves vizuāli atšķirsies no tām , kuras tur būs uzradušās remonta laikā.

23

 

Ne rūpnieciska šuve bagāžniekā izskatīsies tā kā bildē –sapurgāta!

24

 

Tāda pati šuve no citas puses, tikai rūpnieciska.

25

 

Aizmugurējais bagāžnieka slieksnis.
Jābūt līdzenam, bez rūsas un remonta pēdām.

26

27
Uz visiem stikliem, ja tie nav mainīti, ir rūpnīcas birkas ar Firmas logotipu , nosaukumu un sērijas numuru.

29

28

 

Nestandarta stikls.(nav firmas šiltes — tā vietā kaut kāds kreisais logotips)

30

 

Uzmanīgi apskatam priekšējo amortizatoru stiprināšanas vietas lai nebūtu metinājuma pēdu /rūsas.

31

32

 

Vietai kur ir uzspiests VIN kods, jābūt līdzenai, bez defektiem , metinājumiem un jebkādām aizdomām uz to , ka tas varētu būt izmainīts.

33

Numuri uz šiltītēm jāsakrīt ar VIN kodu.

34

35

 

Motora pārsega perimetrs jāizpēta lai tas nebūtu bojāts, vai rūsējis.

36

 

Priekšējo spārnu atstatumi.

37

38
Standarta lukturu marķējums.

39

 

Nestandarta lukturu marķējums.

40

 

Priekšējā kārba (televizors) kur stiprinās bampers radiators, lukturi – jābūt gludam bez šuvēm un rūsas.
Tā krāsai jābūt nedaudz blāvākai , nekā mašīnas krāsai.

41

42
Vizuālā radiatora apskate, lai atklātu plaisas vai citus vizuālus defektus.

Stūres pastiprinātāja šķidrums un tā visas caurulītes ,un dzesēšanas šķidrums (antifrīzs)

43

 

Stūres ādas nodilums lielu lomu nespelē.
Nozīmīgu lomu spēlē drošības spilvena kontūrs – tam jābūt vienādam un ne pārāk lielam.
Tam jābūt līdzenam un diezgan blīvi jāpieguļ pie stūres plastmasas korpusa.

44

45

 

Arī pasažieru Airbegiem jābūt bez dažādiem vizuāliem defektiem.
Uz pašu sistēmu var paskatīties caur cimdu nodalījumu.

 

Vadības pultī visām podziņām skaisti jādeg – klimata kontrole , sēdekļu apsilde, avārijas poga un citi.

46

 

Otrajā atslēgas pozīcija jāiedegas visām noteiktajām lampiņām, un dažām no tām jānodziest.
Ja lampiņas deg arī pie darbojošās dzinēja tas var liecināt par kļūdu, vai iespējamiem lūzumiem.
Daži bezkaunīgi pārdevēji – tā vietā lai novērstu kļūdu – vienkārši izskrūvē panelī lampiņu.

48
Drošības jostām jānostrādā pēc to straujas paraušanas- (tām jānobloķējas). Ja tās nestrādā, tad tas nozīmē, ka drošības jostas savulaik, bija spēcīgi nostrādājušas.

49

 

Atstarpēm starp durvju un salona apdari no iekšas jābūt vienādām un līdzenām.

50

 

Rūpīgi apskatiet grīdas apšuvumu, lai tur nebūtu nekādu bedrīšu, vai neparedzētu izciļņu.

51
Apskate uz pacēlāja.

Priekšējiem un aizmugurējiem lanžeroniem jābūt taisniem un bez metināšanas pēdām.
Standarta metinājuma šuvi uzreiz var pazīt- jo tā būs līdzena un samērā veca.

Arku apskate/spārnu/sliekšņu apskate – lai nebūtu rūsas un ieliekumu .
Jāapskata amortizatoru statnes – lai nekas netek.

Jāapskata atsperes- lai nav rūsējušas vai ieplaisājušas.

Apskatīt izpūtēju – visā tā garuma , lai visi bunduļi veseli – lai katalizators(ja ir paredzēts) būtu savā vietā.

Jāpalūko – lai ne dzīneja, ne kārbas apakša nesulo .
Lai visas aizsarg gumijas uz granātām , uz stūres reikas būtu sausas.

Sviru sailentbloki un šarnīri jāpārbauda uz brīvkustību, ar laužņa palīdzību.

Stūres stienis jābīda no malas uz malu, -klausoties, lai neklab,paralēli jaskatās lai nekur procesa laikā nekas netek.

Lecam mašīnā un – darbinām to iekšā!

Automobilim jāiedarbinās laideni, bez liekiem startera apgriezieniem kā sakās «no pus apgrieziena»

Uz paneļa pie ieslēgtas strāvas jā iedegās lampiņām.
Starp tām obligāti jābūt eļļas spiediena sarkanai lampiņai un chek engine – orandžai lampiņai.

Pēc mašīnas iedarbināšanas, šīm lampiņām jānodziest.
Dzinējam jāstrādā līdzeni, bez vibrācijām.
Dodam dzinējam uzkarst līdz darba temperatūrai (10 minūtes vasarā, 20 ziemā)
Pāris reizes strauji uzspiediet uz gāzes pedāļa un skatieties kā mainās apgriezieni, kā slāpē vibrācijas motora spilveni un kādi dūmi nāk ārā no izpūtēja.
Zaļgani dūmi liecina par to ka dzinējs dedzina eļļu un ka ir nodilusi virzuļu grupa..

Pilnībā motoru var pārbaudīt tikai servisa apstākļos uz vizuālām un elektroniskām pārbaudēm.
Vajadzētu automobili pieslēgt pie datorsistēmas un pārbaudīt vai nav elektronisku kļūdu.
Pārbaudīt dzinēja kompresiju un ātrumkārbas tehnisko stāvokli.
Nu var to visu nedarīt — ja patīk mašīnas krāsa — tad jāņem!.

VWHippieBus.png

 

Informācija ņemta no www.galant-club.com